2012年5月14日月曜日

UPDATES② Trip to Sydney

3月22日〜26日 オーストラリア・シドニー旅行

某航空会社の懸賞にあたり、シドニーに行ってきました。
人生初のビジネスクラスのフライト! 快適すぎてもっと乗っていたかったくらい。
もうエコノミーは乗れない体になってしまったかもしれません。
シドニーは都会でしたが、大阪などとは違ってもっとのんびりとした空気が流れていました。

シドニーではとにかく食べまくりましたよ。パンケーキ、ミートパイ、オイスター、ピザ、屋台のトウモロコシ、エッグベネディクトなどなど。


そして一番思い出に残っているのは、人生初のオペラ鑑賞(これも懸賞の一部)。
オペラハウスではなく、ハーバーの特設会場で催されていたスペシャルプログラムで「椿姫」鑑賞。劇中には花火が上がったり、壮大かつ迫力のある歌声と演奏に感動しっなし。
また、オープニングナイトだったこともあり、男性はタキシード、女性はドレスと華やかな会場の雰囲気も素敵でした。ほとんどが年配の方々だったのですが、中にはファッション誌から出て来たかのような、ゴージャスなボーイ&ガールズもいて、眺めているだけで至福の時。

そんなこんなで3日間の弾丸トリップでしたが、よい旅になりました。

3/22〜26 Trip to Sydney
I won the prize for free Sydney trip of a certain Airline company. I was so excited about my very first business class flight!  It was so comfortable and I wanted stay much longer. I don't think I would go  economy ever again... Sydney was a big city but not too busy. We had a lots of delicious foods and sweets. Most memorable moment was watching a opera for the first time. It took place in special stage build on harbor and a program was [La Traviata].  I was so moved by great, powerful voice and musical performance and there were fire works during the play!. It was a opening night so that I enjoyed waching everyone dressed up in their tuxedos and gown. People were mostly middle-aged and elderly but sometimes people who looked gorgeous like models on fashion magazine caught on my eye. That was short stay but I had wonderful time in Sydney.

0 件のコメント:

コメントを投稿